Dagen!

Dagen började med en sovmorgon till tio (får ju passa på nu när jag snart börjar jobba varje dag, haha) = UNDERBART! Sedan gick jag upp, gjorde frukost, kikade på tv:n och tog mig en powernap för att jag inte hade något att göra ;-) haha!
 
Sedan drog jag ut till stallet och gick ut och gick med Joyous i 40 minuter, en liten paus från dressyrandet! Rida ut själv på honom kan/vill jag inte just nu heller. En av anledningarna är för att han inte har gått så mycket nu och för det andra så hade jag ingen att rida med = jobbigt om han skulle få stölleryck ;-) alltså om han reser sig och inte lyssnar på tillrättavisning. Bättre att isåfall undvika det så gott det går och konfrontera honom när man ser att det finns en chans att man kan "vinna". Helt onödigt att ge sig in i en strid med en häst på 600 kilo om man vet att man förlorar... Ibland kan det vara bättre att "släta över" det hela :) man känner ju sin häst så oftast vet man ju vad och när saker passar och inte!
 
Han hade iallafall chanser att resa sig när han kollade på saker och jag "provocerade" lite genom att gå tre steg före honom och krama om i longerlinan (brukar utlösa stegringar på det sättet på honom) men han var superduktig och tänkte framåt, - och gick framåt! Sån himla härlig promenad där min gosse fick en massa beröm, det var han värd!
 
När jag kom hem satt jag och tjöta med min bror och hans kompisar ett tag, klockan bara sprang iväg! Men himla trevligt ändå. Och imorgon ska jag in och byta framskärm på min telefon också, G-Ö-T-T!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback