min älskade

Jag kan läsa av varje liten rörelse på mindre än en sekund och veta exakt vad som kommer näst. Jag märker på din sinnesstämming hur du känner dig idag, och vad du kommer att provoceras av och inte. Jag känner av din oro, på din rygg och på marken. Det räcker med en klapp på halsen, du litar såpass mycket på mig för att det ska räcka och du ska tänka - Nu känner jag mig trygg eller jag gör rätt! Dina vändningar på huvudet mot mig vet jag exakt vad de betyder, en fundering på om det är okej eller om du gör rätt.
 
Jag vet hur du känner dig när du "tuggar" i luften, en stressak. Jag vet hur du skrittar, travar och galopperar när den minsta lilla spändhet uppkommer, den minsta, minsta lilla spändhet. Jag vet hur du reagerar för om det skulle komma en traktor, bil, ett djur eller andra saker. Du skulle vända dig mot mig för att se om det är okej. Om du inte skulle bli överraskad förståss, då skulle du hoppa iväg antingen framåt eller bakåt. Du skulle inte slita dig och inte hoppa på mig. Du är trygg med mig och jag är trygg med dig. Jag får dig lugn och du får mig lugn, min älskade fina Joyous <3 ingen häst eller människa kommer någonsin kunna ersätta dig.
 
Man får ett speciellt band med sin häst om man har ägt den som föl, ett starkt band och en bästa vän. Joyous kan få mig att gå från mörkrädd till trygg och lugn, sån är jag inte med någon annan häst. Vi känner varandra utan och innan och vi vet båda två hur vi reagerar i olika situationer. Vi litar på varandra och vi är trygga med varandra och vi båda kan läsa av varandra på en mikrosekund. Jag älskar dig nu och föralltid Joyous, så nära jag står dig har jag aldrig stått en häst och jag har aldrig känt någonting liknande för en annan häst. Tack, för att du är min, ingenting och INGEN annan kunde passa mig bättre. Du är speciell på alla sätt och vis, jag hoppas du är lycklig <3
 
jag älskar dig förevigt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback