Stallet i sex timmar idag..

Idag har jag haft en riktig pysseldag i stallet. Det började med att jag tog en fika med Anna. Pepparkakor och saft, jättegott! Sedan så gick jag ut i stallet och fick lust att rensa i mitt skåp så jag satte igång med det och sedan rullade jag ihop benlindor, packade ihop täcken som Joyous inte behöver nu över vintern samt plockade ihop tvätt och tvättade av några par benskydd. Jag fick väldigt mycket gjort och fint blev det också, nu ska jag bara ta med mina stora plastlådor ut till stallet och lägga upp på loftet och lägga i täcken och andra saker som jag inte behöver förrens våren! Skulle egentligen ha behövt gjort detta för längesen men bättre sent än aldrig!
 
Ridningen på Joyous gick bra, han känns väldigt mjuk och fin trots vilan. Jag har ju dock longerat och tömkört honom den sista veckan så han har väl hunnit komma lite i form! Han har iallafall inte tappat någon kondition eller muskler, det trodde jag inte heller eftersom det bara handlade om två veckor men iallafall! Nu rider jag ju mest loss och rund på honom och lite lättare arbetspass så han hinner komma igång. Men snart är allt som vanligt igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback