Att vara positiv..

... är inte alltid så lätt. Men jag tror ändå att man mår bäst av att försöka vara och tänka positivt!
 
Jag har under en längre tid inte mått så bra. Av många olika anledningar, bl.a. sjukdomen. Jag har under detta inte varit speciellt positiv, så från ett år tillbaka så kändes det som allt gick helt åt skogen för mig. Verkligen ALLT. Och som jag sa så är det inte lätt att vara positiv när man känner att man mått dåligt under en längre tid. Men det finns en sak jag kan trösta alla er därute med! - Det blir bättre och även om ni inte tror på det nu så kommer ni få se. Det gäller att ha tålamod! Och under eran dåliga period, glöm inte bort era nära!
 
Just nu känner jag verkligen hur allt rullar på för mig. Mitt liv är äntligen i rullning, det händer saker! Jag sitter inte fast längre, jag är redo för att leva livet igen. MER än vad jag gjort förut. Jag har nog aldrig känt mig så levande som jag gör nu, och ja, jag är faktiskt lycklig! (och joo, man kan vara lycklig som singel ;)
 
TACK, till min älskade mamma och pappa som alltid har funnits där och stöttat mig i alla mina svårigheter. Jag älskar er mest på denna jord <3 <3 <3
 
 
 
 
Lista över vad jag är sjukt tacksam över:
 
1. Att jag klarade att ta körkort (första försöken!!)
2. Att det är just JAG som äger Joyous!
3. Att mina föräldrar alltid ställer upp och finns för mig!
4. Alla de vänner som svek mig, jag mår bättre utan er och ni har gjort mig starkare!
5. Att jag fick reda på vad det är för sjukdom jag har och att det finns mediciner för det!
6. Alla mina nurvarande vänner!
7. Att jag har ett bra jobb som jag trivs med!
8. Att jag har varit med allt som jag varit med om, det har format mig.
9. Att just våran familj fick Pyret, Eddie, Goffy och Krille!
10. Att mina nära och kära är friska och krya!
 
(Tycker att ni alla ska skriva en sånhär! Tänkt positivt nu!!)
 
Sen finns det ju självklart en massa saker som jag är glad över. Som t.ex. systemkameran, min bil, mammas goda mat, en underbar säng, att jag bor i Sverige och ja, massa mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback