hej, hej hemskt mycket hej!

Jag hade ju tänkt att skriva lite om träningen jag hade i torsdags men jag har inte orkat förren nu :) Alltid kul att läsa tillbaka på sånthär!
 
Det första Anki sa till mig när hon kom in i ridhuset var "Han såg jättefin ut igår Becca... Detta är en väldigt fin häst! Nu kommer även hans gångarter bara bli bättre och bättre detta året och kanske även nästa. Det ser ju ut som att han har växt klart nu också, han ser inte lika gänglig ut. Jag tror inte han växer något mer på höjden iallafall, breddar sig lite gör han nog ett tag till iallafall. Ni har nog två roliga år framför er!"
 
Så det kändes jättebra! Jag fick iallafall prova på lite LA grejer. Inget jag har gjort sedan jag satte igång honom för att jag vill att Anki ska se första gången så att jag gör rätt. Vill ju inte att han ska lära sig fel! Så jag red lite skänkelvikningar, fattningar från både trav och skritt, öppnor (i lösgörande syfte), förvänd galopp och så testade vi att rygga. Han fattade ingenting... Haha! Men jag ska rygga honom från marken efter varje pass nu i två veckor och sedan ska han inte ryggas alls i en vecka och så får vi se om det sitter sen :-)
 
Anki tyckte iallafall att jag kunde anmäla och starta en LB om 2 veckor om jag var sugen. Jag var INTE beredd på att hon skulle tycka att han var så fin. Faktum är att jag inte ens var beredd på att han skulle vara så fin som han var heller men! Ooooooch hon gissade på att vi är klara för LA om 4-6 veckor ;) bara ryggningen kvar! NU KÖR VIII!
 
 
Här ser vi en bild på min välfriserade (hoost) snygga häst! Kan dock säga att det är han själv och hans hagkompisar som har ordnat detta. Inför kommande tävlingar kommer han bli halvt dränkt i vax, haha.
Men visst har han fått en biffig hals för att vara Joy? :D Han har ju alltid haft en väldigt tunn hals.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback