Att flytta hemifrån...

...är något jag längtar till otroligt mycket! Jag trivs väldigt bra hemma, så det är absolut inte det. Men tänk vad roligt att först fundera ut vart man vill bo, sedan leta lägenhet, åka och kolla på lägenheter och sist men inte minst inreda och flytta!! Jag har redan börjat köpa på mig saker inför min framtida flytt och någon dag nu i veckan ska jag även åka in till IKEA och kika på kastruller, stekpannor, bestick, glas, kaffemuggar osv osv. Jag är faktiskt jätte taggad!
 
Det är mer de mindre och billigare sakerna jag ska köpa på mig redan nu, för det drar iväg i längden. Den dagen jag flyttar så kommer jag ju behöva köpa andra saker, som en soffa, köksbord och en ny större säng kanske?! Och en massa mer, det är ju inte bara att flytta... Så jag kommer lägga undan några tusen i månaden inför min framtid, jag vill inte ta lån på möbler helst så det blir ju vad jag gör det till. Jag har ju också endel sparpengar som antagligen också kommer gå till detta. Min plan är ju också att kunna köpa med mig en tvättmaskin OCH en diskmaskin till lägenheten...
 
Den saken jag isåfall kommer köpa först av det är en tvättmaskin, känns mycket fräschare att ha en egen och bara tvätta sina egna kläder i. Diska kan jag stå ut med faktiskt... Det är inte så farligt om man drar på hög, bra musik. Detsamma gäller städningen! Det värsta är matlagningen, jag HATAR att laga mat...
 
Så jag har sagt såhär. När jag flyttar ihop med någon så kan jag göra ALLT bara jag slipper att laga mat... Haha, någon som känner sig manad? :D
 
Jag kan inte ens koka ris... "boyle in bag" stog de på påsen, jag öppnade den... Det vart ris överallt! Skämt åsido, det gör jag aldrig om igen.. haha
 
När jag ska till IKEA ska jag även kolla på sängkläder, gardiner, handdukar och diverse andra saker som är behövligt. Sängkläder och gardiner är något jag tycker är jätteroligt att köpa! Dock kommer jag ju såklart att bara köpa mer "jordnära" färger på sånt (speciellt gardiner) tills man vet hur lägenheten ser ut och hur man ska inreda osv.
 
Jag kommer inte köpa en massa onödiga saker förrens jag väl har flyttat. Det är detaljerna som gör hemmet så det är ingenting jag kan planera innan jag vet vart jag ska bo och förrens jag köpt alla möbler. Men fyy, vad taggad jag är! Det finns så mycket mer jag kan skriva om hur jag vill ha det eller hur jag planerar allt men det blir för mycket text känner jag, haha.
 
Om ett år bor jag inte hemma, men jag kommer antagligen att flytta innan jag förväntar mig att göra det ändå. Om allt går som jag vill dvs. Har redan börjat kika lite på lägenheter ;-) oooops!
 
 
 
blir inga bilder, datorn vill inte samarbeta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback