Dressyrpass på Joyous!

Idag gick jag ner i ridhuset med Joyous efter att han fått två vilodagar. Denna hästen slutar aldrig att förvåna mig, han var så mjuk att rida! Bättre än förra veckan till och med. Dock så "högg han ifrån med huvudet" ett par gånger. Men det var tre andra hästar i ridhuset som red alla möjliga olika vägar (slutor, öppnor osv) och så var det musik på. Både jag och Joyous blir otroligt okoncentrerade när det är musik på och när de andra som rider i ridhuset rider mycket diagonaler och vägar som blir svåra att förutsäga. Jag tycker det är skitjobbigt verkligen för jag hatar att vara i vägen... Jag ska nu börja rida med musik i ridhuset oftare, för både min och Joys skull :)
 
Joy var iallafall kanonfin i galoppen när två ryttare gått ut och musiken stängts av, haha... Det sitter nog omedvetet i mitt huvud bara..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback