Lite update om Joyous!

Jag har nu bestämt mig för att leta upp en medryttare åt Joyous. Det gör jag endast för att jag känner att jag inte har tid just nu och jag vill ge honom så mycket mer än vad jag kan för tillfället. Jag vill också kunna tävla, träna och komma framåt i hans utbildning men det är väldigt svårt att göra det när jag knappt hinner rida 4-5 dagar i veckan... Jag har haft väldigt svårt att komma igång nu efter hans viltervila. Dels pga tiden som inte riktigt finns och dels för att han är en klumpehäst som trampar sig så han får ont och så har han tappat en sko. Riktigt tråkigt för nu känner man att han tappat endel...
 
Men iallafall så la jag ut annons på facebook (som vänner delade vidare), hästnet och blocket. Första dagen ringde en tjej och var intresserad så hon kommer nu i helgen och provrider honom! Hoppas, hoppas att de passar :-) Tanken är att medryttaren också ska få träna med jämna mellanrum så att han/hon lär känna Joyous, så den möjligheten kommer jag ge Joyous medryttare! Sedan så har jag även sagt att han rids så som medryttaren känner för, lite blandad kompott beroende på vad han har gått innan och vad han ska göra efter. Men alltså att han kan ridas dressyr, i ridhuset, bomarbete, rida på utebanan eller ut. Jag vill inte vara för "bestämd" på vad han ska göra. Det ska vara kul för medryttaren att ha honom också, inte som ett "jobb" åt mig. Visst kanske jag får bestämma lite emellanåt om han ska tävlas eller något annat. Men annars kommer det vara väldigt fritt :)
 
En bild på Joyous från idag!
 
Idag red jag lite dressyr på Joyous i ridhuset. I början kändes det lite knackigt och han ville inte riktigt gå fram. Men man får vara tålmodig, han är lite segstartad ibland ;-) Jag började iallafall med att rida på volt och på fyrkanten och tillslut kom han igång riktigt bra! Jag var väldigt noga med grunderna, tempo, tackt, form, böjning, rakriktning, hörnpasseringarna och vägarna. Det är så det kommer se ut i någon vecka tills han är mer igång. Men han var riktigt duktig! Väldigt fin i galoppen och försökte hela tiden. Jag blir lika förvånad varje gång över hur snäll han är och att han vill vara ryttaren till lags så mycket! Försöker alltid göra rätt och att jobba, det är kuuul ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback