Ridit på plutte!

Både igår och idag har jag ridit på min fina häst, första gången på någon vecka eftersom han har vilat! Båda dagarna har gått jättebra, jag har inte ens behövt longera galningen innan ;-) Idag fick han kämpa på bra, mycket halvhalter och låång förberedelse inför hörnen då han bara ville springa igenom dem utan att jobba under sig och forma sig. Han blev jättefin tillslut! Det är rätt kul att gå tillbaka något steg och traggla med något som är så enkelt för oss båda egentligen. Nu är han ju bara oriden så det är därför han inte riktigt orkar hela tiden. Så idag har vi jobbat med hörnpasseringar, rakrikting på spåret och självklart formen på både volt och rakt spår. Igår när jag red var det mer känna på och ta igenom, inte mycket noggrannare än så :-)
 
Imorgon ska jag rida ut med Anne-Marie och Pamistan! Tror faktiskt jag ska rida utan gramanen, han har skött sig så bra nu den sista tiden och nu vet jag hur och när jag ska tillrättavisa honom, och allt med hjälp från Anki. Så jag tror jag testar! Om han inte verkar väldigt överallt och ingenstans under intag + när jag gör iordning honom. Jag känner honom såpass väl att jag vet om jag kommer behöva gramanen innan eller inte, men ibland brukar jag ha den som en extra säkerhet :-) iallafall när jag rider ut. Så vi får hoppas att vädret är bra imorgon också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback