Dagens ridpass

Jag lyckades faktiskt övertala pappa och Sussie att hänga med till stallet för att ta kort när jag red! Men lägger nog in dem på datorn imorgon istället.
 
Iallafall så kändes Joy ganska fin i traven redan från början. Emellanåt jättefin men emellanåt kunde jag även känna av "det" (som jag inte vet vad det är). När jag började med galoppfattningarna så kändes han lite sämre än igår till att börja med. Han gick emot mig lite mer än på träningen igår. Men jag provade att jobba på en stund för att se vart det tog vägen och han blev bara finare och finare så i slutet kändes han ganska så bra! Men jag jobbade inte så länge eftersom jag känner mig osäker på om han känner av någonting.
 
Sussie tyckte iallafall att hon kunde se någonting på vänster bak, ibland. Men att han också kunde gå 20 steg utan att visa något alls. Men hon tyckte iallafall att det fanns något där. Sedan kunde hon se att han spände korset litegrann efter skrittpauserna och att han blev stel.
 
JAG kunde inte känna någon orenhet, inte heller på träningen igår. Utan det enda jag kan beskriva det som är "svårt" och känns konstigt. Han blir lite, lite trög och vill gärna inte gå fram. Vilket jag upplever ganska konstigt eftersom Joy vanligtvis är jättepigg och springer av sig själv annars. Jag brukar alltid få driva in i samling och form men aldrig för att få honom att gå fram, aldrig på det sättet. Nu får jag ibland sparka till honom emellanåt för att han ska lyssna framåt...
 
Så allt jag kan säga är att det känns inte rätt för mig. Min magkänsla säger mig att det är någonting som inte riktigt är som det ska. Så jag har bestämt mig för att ringa till en veterinär på måndag och boka en tid. Förhoppningsvis får jag en redan till veckan! Vill ju gärna veta vad det kan vara och om det ens är någonting.
 
 
HAHA, lite roligheter mitt i allt inte så roligt:
Bara hästfolk som kommer fatta ;-)
Får nuför tiden skritta fram Joy i oknäppta stövlar. Får blodstopp i benen annars och orkar inte gå! Enda anledningen till varför man inte ska styrketräna ;-) ridstövlarna blir för trånga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback