klumpe joy

Igår eftermiddag var jag ute och gick + joggade lite med min hund i lite över en timme. Riktigt skönt var det men det blåste jättemycket och det är inte lika trevligt kanske. Kallt ska det ju vara också...
 
Efter det så åkte jag ut till stallet och gjorde iordning allting åt Joyous + hade insläpp. Men när jag ledde in Joy och Stickan så blev dom rädda för något och sticker så jag tappar dem. Så jag jagade dem i skogen i ca 35-45 minuter i djup snö, så träning fick jag så det räckte och blev över igår ;)
 
Och min klump lyckades ju såklart skada sig litegrann. Jag blev jätteförvånad när jag inte kände någon svullnad eller ens såg något sår på benen när jag kände igenom honom, han är nämligen vädigt duktig på att skada sig... Men när jag kollade hovarna så såg jag att han blödde från strålen på höger fram. Så jag fick lägga ett jodopax bandage och även åka ut imorse och kika på honom och se om han kunde gå ut i hagen. Allt såg bra ut så då släppte jag faktiskt ut honom, ingen hälta överhuvudtaget och han har ju tur att det är väldigt rent ute nu när det är snö! Så blir det inte lika stor infektionsrisk.
 
Ska tillbaka lite senare idag och lägga om såret + kolla om han haltar någonting. Han borde väl kanske inte göra det för såret i hoven var inte så stort men jag blir ändå väldigt nojig. Meeen innan det ska jag åka till sadelkameriet och köpa på mig lite hästplåster, haha!
 
Ringde även veterinären och vi ska in dit på onsdag! Men detta beror ju på hans spändhet i korset, ryggen och markeringen han gör på höger bak ibland. Så den dagen (imorgon) kommer han att få stå inne tills vi åker med honom. Det är möjligt att jag promenerar lite med honom innan så han inte kommer in dit ÄNNU stelare. Men det är ganska tidigt så det är ingen fara ändå att han står inne den stunden känner jag :-)
 
Nuuu; slappa vid tv:n
 
Tjockis Joy som tvååring!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback