Krille

Förra året i september så var min mamma ute och busade på gården med våran hund, Goffy. Men mitt i allt bus så fick Goffy upp ett spår så han gick iväg till våran häck och ställde sig där och tittade...

 

När mamma gick närmare så såg hon att det var en liten kattunge i busken. Vindögd, blåögd (ej utvecklad syn) och väldigt liten. Eftersom vi har en väg precis bredvid huset så tog mamma självklart in kattungen och gav den mat och vatten.

 

Senare på dagen när jag kom hem från skolan så konstaterade jag snabbt att katten inte var äldre än 5-6 veckor gammal. Men han klarade sig bra, åt vanlig mat när vi erbjöd honom och han kunde gå bra men det var lite vingligt när han skulle springa, haha.

 

Vi valde iallafall att ta hand om kattungen eftersom ingen hade hört av sig om att han saknades. Vi vet också vart katten kommer ifrån och han som bor där är gammal och har runt 40 katter och noll koll egentligen så det kändes mest rätt mot missebebben. Det pågår också lite inavel där min katt kommer ifrån och jag tror det finns en liten risk för att min är det.. haha.

 

Jag döpte katten till Kicki eftersom jag tyckte att han såg ut som en flicka. Men när jag skulle stelilisera honom så visade det sig vara en liten pojke! Då fick han namnet Krille istället. Minns ni reklamen "Krilleeeeeeee"?

 

Jag älskar min katt väldigt mycket. Han är som min lilla bebis och jag har en helt annan relation till honom än vad jag har till våra två andra katter i detta huset. Krille får gärna sova i min säng, men helst inte de andra. Krille kan jag lätt gå ner för trappen en extra gång för att släppa in eller ut honom, men helst inte de andra.

 

Krille är en väldigt snäll och gosig katt men han är otroligt busig! Han blir också väääldigt hårdhänt när han leker... Och han "pratar" mycket med en. Leker man och han tycker att han hamnar i underläge eller att han "förlorar" så gnäller han, haha. Och när något inte passar så gnäller han ;-) Allt på min katts villkor!

 

Han också ganska grov för att vara katt. Kraftiga tassar och ben, så jag brukar kalla honom Sumo :D Han ser ut som en liten sumobrottare när han kommer och går. Och låter lite som en också faktiskt... han går ganska tungt x)

Min fina misse ♥

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback