och jag vaknade när klockan ringde imorse...

Så alltså blev det inget inlägg med hur det har gått med Joyous. Kommer nu istället!
 
Igår red jag på Joy på första gången på en vecka. Jag har promenerat med honom och även longerat lite under veckan så att han skulle få släppa ridningen eftersom det krånglat lite. Funderade på om jag gått lite fort fram nu på sistone. Men det trodde absolut inte min tränare, haha.
 
Anki var i ridhuset samtidigt som mig och tittade om han såg oren ut i något varv. Jag frågade henne om hon ville kika och det gjorde hon självklart. Så underbart med snälla människor! Hon såg ingenting. Jag kände heller ingenting när jag red mer än att det kändes som att han spände höger rumphalva.
 
Men Anki sa att jag skulle fortsätta rida. För troligtvis så är det en sträckning och då är det bättre att röra på dem än att låta dem vila. Lite lättare ridning tills han känns helt okej igen. Kan iallafall säga att han kändes mycket bättre idag än för en vecka sedan, så det verkar ha gått över litegrann iallafall!
 
Nuuu, ska jag till stallet och springa runt i massa jäkla snö hela dagen :D:D:D:D:D
Hahaa, nej. Jogg i ridhuset får det bli, så han håller sig på mattan...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback