tjejer är falska

Falska vänner, jag har fått känna på dom flera gånger om.
Tillägger innan jag börjar med att jag vet att jag också har gjort fel och att jag också har betett mig illa ibland. Men jag kan se mina misstag och be om ursäkt.
 
Behöver man "komma över" en vän som om det vore en pojkvän? På sätt och vis tror jag det, men självklart inte alls på samma sätt. Jag kan fortfarande ibland sakna min före detta bästa vän och alla våra galna minnen tillsammans. Men vill jag vara vän med henne då? Nja, jag vet faktiskt inte. Jag vet ju hur dumt hon har betett sig mot mig men också vad dumt jag betett mig mot henne. Jag minns också alla våra minnen tillsammans och de kommer nog alltid få mig att le när jag tänker tillbaka på dem. För kul har vi haft!
 
Hon sa till mig en gång efter att jag funnits där för henne när hon mådde riktigt dåligt -"Detta kommer jag aldrig glömma Becca! Jag kommer alltid finnas där och ställa upp för dig, tusen tack". Nu undrar jag, vad blev det av det? Vart fanns hon när jag behövde henne?
 
Jag vet iallafall att jag klarar mig bra utan henne och alla andra "mindre" vänner som betett sig illa och framförallt svikit mig. Vänner som blir förbannad på en när man är deppig och man försöker förklara -"Jag mår inte så bra just nu", det är inga riktiga vänner. Det är en av de saker som jag känt mig som mest sviken av. Jag kan inte alltid vara glad jämt och jag kan inte alltid sitta där och trösta alla andra! Ibland behöver jag få tröst och råd också. Vänskap ger inte bara fördelar åt ett håll, utan åt båda. Eller det är så det är meningen att det ska vara iallafall...
 
Sedan all denna skiten blev så började jag skaffa mig mer killkompisar istället. Killar är inte alls lika elaka och falska som tjejer är! Jag är så trött på allt jävla drama som tjejer ger!
Det är fan inte konstigt att vi tjejer blir dumpade till höger och vänster, haha.
 
En sak jag nyss hörde så umgås en tjej med sin kompis (de var nyss ovänner) och tjejen har sagt att hon absolut inte tycker om hennes kompis, att hon är slampig och att hon inte vill umgås med henne! De festar nu tillsammans, braaa tjejer! - Såååååå jävla typiskt tjejer och jag är så trött på sånthär falskspel!
 
(Ingen behöver ta åt sig av denna texten nu då jag vet att personerna det handlar om inte läser detta. Men om ni känner er träffade så kanske ni ska ta och fundera på hur ni faktiskt beter er).
 
bitterbecca är igång igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback