Träningen!

Träningen för Anki idag gick ganska bra. Det känns att Joy inte är på topp just nu, känns som att vi tagit ett steg tillbaka. Fast jag gråter inte över det, min häst är så fantastisk och hela igångsättningen nu efter vintervilan har gått klockrent. Så ibland måste man backa lite för att kunna ta sats! Jag är alltså inte ett dugg orolig för att vi inte kommer tillbaka snart igen!
 
Anki sa iallafall att hon kunde se att han spände korset emellanåt (jag har alltså inte varit helt ute och cyklat) och att han blev lite stelare än vanligt efter skrittpauserna, jämt 3-4 steg sa hon men hon märkte skillnad. Sen så sa hon även att hon ibland kunde se något på vänster bak, men Joy kan ibland se lite "oren" ut när han är spänd. Alla hans ben hänger liksom inte alltid med, jämt. Så det behöver inte vara något. Men ändå bra att ha det i bakhuvudet!
 
Så det gör mig lite orolig. Anki tyckte iallafall att jag skulle rida Joy i ridhuset även imorgon och känna om han känns bättre eller sämre efter idag. Är han sämre så tyckte hon att jag skulle ringa veterinären och be att få kolla upp honom till veckan. Om han känns likadan eller till och med bättre så var det inget att oroa sig för sa hon, så jag hoppas såklart på det bästa!
 
Älskade Joy ♥
Min klanthäst råkade även trampa sig själv på högerbak idag när jag lämnade honom på stallgången i två minuter (!!), förstår inte hur han lyckas :P men som tur var, var det inget han hade ont av :)
En bild från idag. Skrattat som tusan idag med Sandra och Carro!!
Hittar ni min fot någonstans? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback