Veterinärbesöket

Han såg fin ut i hoven där han skärt sig så han slapp iallafall stå inne på onsdagen.
 
Först kollade min veterinär på hoven och hon tyckte inte att det såg så farligt ut. Jag behöver inte lägga om det eller något mer eftersom det är fruset och rent ute. Så det känns bra!
När hon böjde honom så visade han ingen reaktion på bak, ingen alls. Men däremot fram. Lite reaktion på båda frambenen men mest på höger. Så det var en diagonalhälta. Han såg halt ut (ibland) på vänster bak, men det satt i höger fram. Att han reagerade på vänster fram känns för mig som att det skulle kunna vara att han nu har belastat det benet mer nu när han haft ont i höger.
 
Iallfall så blev han inte behandlad. Utan han får vila i 14 dagar och äta antiinflammatoriskt som en hjälp i rätt riktning! Veterinären sa att det kunde bero på att han är så stor och att han växer så därför fick han bara antiinflammatoriskt. Ska börja rida lite lätt om två veckor och känna om han känns bra och om han inte gör det så får vi åka in på vidare utredning. Men så som han bockade och levde loppan när han rymde så borde han inte ha jätteont, haha. Men man vet ju aldrig med dessa djur :)
 
Han blev ju genomböjd i vinter och då visade han ingen reaktion alls, inte på något ben. Så antingen har han gjort sig något i hagen eller så växer han och kanske inte hinner med sig själv. Han är ju rätt sen med att växa, men han är ju 173 också och är nu inne på slutväxtspurten så för mig är det helt förståeligt!
 
 
Mitt fina ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback